۱۳۹۱ خرداد ۲۳, سه‌شنبه

دانش و فن -نگرانی از شیوع مجدد فلج اطفال

سازمان جهانی بهداشت گفته است که تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن فلج اطفال، به طور کامل موفقت‌آمیز نبوده است.
این نهاد وابسته به سازمان ملل گفت شیوع مجدد فلج اطفال در برخی کشورهایی که قبلا این بیماری در آن ریشه‌کن شده بود، نشان می‌دهد که در عصر جهانی سازی، این بیماری همچنان یک تهدید به حساب می‌آید.
سازمان جهانی بهداشت می‌گوید موفقیت در ریشه‌کن کردن فلج اطفال در هند نشان می‌دهد که با منابع کافی برای مصون سازی، ریشه کن کردن فلج اطفال امکان پذیر است.
فلج اطفال در افغانستان، پاکستان و نیجریه همچنان رایج است.
به دنبال شیوع این بیماری در کشورهایی که قبلا فلج اطفال در آنها ریشه‌کن شده بود، سازمان جهانی بهداشت، وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.
این سازمان خواهان تقویت برنامه‌های مبارزه با فلج اطفال در نیجریه، پاکستان و افغانستان شده است.
ویروس این بیماری به تازگی در آفریقا، تاجیکستان و چین، یک دهه پس از ریشه‌کن شدن، دو باره مشاهده شده است.
قرار است اعضای این سازمان در نشست این هفته خود در ژنو در سوئیس، تصمیم بگیرند که ریشه کن کردن فلج اطفال را یک فوریت برای بهداشت همگان معرفی کنند یا نه.
این سازمان می‌گوید تاخیر و ناکامی در این امر می‌تواند منجر به فلج شدن سالانه بیش از ۲۰۰ هزار کودک تا یک دهه آینده شود.
بروس آیلوارد، مدیر برنامه ریشه کن کردن فلج اطفال در سازمان جهانی بهداشت می‌گوید طی ۲۴ ماه گذشته، در سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا، موارد گسترده‌ای از شیوع این بیماری مشاهده شده که بزرگسالان را نیز تحت تاثیر قرار داده است و در برخی موارد ۵۰ درصد آنها جان خود را از دست داده‌اند.
ایموژن فولکس، خبرنگار بی بی سی در ژنو می‌گوید برنامه ریشه‌کن کردن فلج اطفال موفقیت‌های قابل چشمگیری داشته است و این موفقیت به خصوص در هند قابل توجه بوده که در ماه فوریه، عاری از این بیماری اعلام شد.
سازمان جهانی بهداشت می‌گوید با تلاش بیشتر کشورها می‌توان این بیماری را از سراسر جهان ریشه کن کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر