۱۳۹۱ خرداد ۲۲, دوشنبه

معلومات در باره ویروس موزائیک تنباکو

ویروس موزائیک توتون (TMV) مثبت حس ویروس RNA تک رشته که گیاهان، به خصوص تنباکو و دیگر اعضای خانواده Solanaceae را آلوده می . عفونت باعث الگوهای (مشخصه Mottling آنها و تغییر رنگ) در برگ (از این رو نام). TMV به عنوان اولین ویروس را برای کشف شود. اگر چه آن را از اواخر قرن 19 که شناخته شده بود و بیماری های عفونی محصولات توتون و تنباکو مخرب بود، آن را تا سال 1930 این بود که عامل عفونی به عنوان یک ویروس مشخص شد.

محتویات

تاریخچه

در سال 1886، آدولف مایر اولین بار توصیف بیماری موزائیک توتون و تنباکو است که می تواند بین گیاهان، شبیه به انتقال باکتری عفونت در سال 1892،، دیمیتری Ivanovsky، شواهد عینی برای اولین بار وجود یک عامل عفونی غیر باکتریال، نشان که آلوده به شیره عفونی حتی پس از فیلترینگ از طریق بهترین باقی ماند Chamberland فیلتر شمع است.  پس از آن، در سال 1903، Ivanovsky چاپ مقاله کریستال های غیر طبیعی اجزاء درون سلولی در سلول های میزبان از گیاهان توتون و تنباکو آسیب دیده و استدلال ارتباط بین این اجزاء و عامل عفونی است. با این حال، Ivanovsky باقی مانده است و نه قانع، با وجود شکست های مکرر برای تولید شواهد، که عامل سببی در به باکتری unculturable بود، بیش از حد کوچک در استخدام حفظ فیلتر Chamberland و در میکروسکوپ نوری تشخیص داده می شود است. Martinus Beijerinck ، در سال 1898، به طور مستقل تکرار Ivanovsky را آزمایش فیلتراسیون و پس از آن نشان داد که عامل عفونی بود قادر به تولید مثل و در سلول های میزبان از گیاه توتون و تنباکو را چند برابر است.  Beijerinck ابداع واژه "ویروس" را به نشان می دهد که عامل سببی از بیماری موزائیک توتون از طبیعت غیر باکتریایی بود. ویروس موزاییک توتون و تنباکو این ویروس اولین بار به متبلور بود. شد به دست آورد وندل مردیت استانلی در سال 1935 که او نیز نشان داد که TMV فعال باقی می ماند حتی بعد از تبلور است. برای کار خود را، او 1/4 از اعطا شد جایزه نوبل در شیمی در سال 1946، حتی اگر از آن به بعد بود نشان داده شده است برخی از نتیجه گیری های خود را (به طور خاص، که بلورهای پروتئین خالص و مونتاژ توسط اثر مجاورتی خود بخود جسمی در فعل و انفعال شیمیایی ) نادرست بود.اولین عکس الکترون میکروسکوپی از TMV در سال 1939 توسط گوستاو Kausche، Pfankuch ادگار هلموت Ruska - برادر برنده جایزه نوبل ارنست Ruska . [8] در سال 1955، هاینز Fraenkel-Conrat و Robley ویلیامز نشان داد که RNA TMV خالص و خود کپسید (کت) پروتئین خود را به ویروس های عملکردی مونتاژ، نشان می دهد که این ساختار پایدار ترین (یکی از با کمترین انرژی آزاد). کریستالوگرافی روزالیند فرانکلین برای استنلی برای حدود یک ماه کار کرده برکلی ، و بعدها مدل TMV برای نمایشگاه جهانی 1958 در بروکسل طراحی و ساخته شده است. در سال 1958، او این باورند که ویروس بود توخالی، جامد نیست، و این فرضیه که RNA از TMV است، تک رشته است.این حدس صحیح باشد پس از مرگ او ثابت شد و در حال حاضر شناخته می شود رشته +. 10] تحقیقات بیماری موزائیک توتون و تنباکو و کشف بعدی از طبیعت های ویروسی خود را ابزاری در ایجاد مفاهیم کلی ویروس شناسی

ساختار


مدل شماتیک از TMV: 1. اسید نوکلئیک ( RNA )، 2. capsomer (protomer)، 3. کپسید
ویروس موزاییک توتون و تنباکو پوشش پروتئین
structure.png ویروس موزاییک توتون و تنباکو
واحد مونومر از پوشش پروتئینی ویروس موزاییک توتون و تنباکو است. [11]
شناسه
نماد CP
Entrez 1494073
UniProt P03579
اطلاعات دیگر
ویروس موزاییک توتون و تنباکو ظاهر میله ای مانند است. آن کپسید از 2130 مولکول پروتئین کت (نگاه کنید به تصویر به سمت چپ) و یک مولکول از ژنوم RNA تک رشته 6400 پایگاه های طولانی ساخته شده است. پروتئین کت خود را جمع آوری را به میله مانند ساختار مارپیچی (16.3 پروتئین در هر دور مارپیچ) در سراسر RNA که به شکل یک ساختار حلقه پیچ تند (نگاه کنید به میکروگراف الکترون بالا). مونومر پروتئین متشکل از 158 اسید آمینه که به چهار آلفا-helices های که توسط یک حلقه برجسته پروگزیمال به محور virion، ملحق مونتاژ است. Virions ~ 300 نانومتر طول و ~ و قطر 18 نانومتر هستند.  منفی رنگ microphotographs الکترونی نشان می دهد از یک کانال داخلی مجزا ~ 4 نانومتر است. RNA در یک شعاع از ~ 6 نانومتر قرار دارد و از عمل آنزیم های سلولی با پروتئین پوشش محافظت می شود. سه نوکلئوتید RNA در منومر پروتئین وجود دارد.  ساختار فیبر پراش اشعه X از ویروس سالم بر اساس چگالی الکترونی در نقشه با وضوح 3.6 Å مورد مطالعه قرار گرفت .

خواص فیزیکوشیمیائی

TMV یک ویروس گرما است. بر روی برگ های خشک شده، آن را می تواند تحمل تا 120 درجه فارنهایت (50 درجه سانتیگراد) به مدت 30 دقیقه.
TMV است شاخص انکسار از حدود 1.57 است. 

چرخه بیماری

TMV ساختار مجزا بیش از حد زمستان ندارد. در عوض، آن را بیش از حد زمستان در توتون آلوده ساقه و برگ ها در خاک، در سطح بذر آلوده (TMV حتی می تواند در فرآورده های تنباکو آلوده را برای سالهای زیادی زنده بمانند). با تماس مستقیم با گیاهان میزبان را از طریق بردار خود را (به طور معمول حشرات مانند شته ها و قیف می برگ)، TMV از طریق روند عفونت و پس از آن فرآیند تکرار.

عفونت

پس از ضرب آن، آن را وارد سلول های همسایه از طریق پلاسمودسماها است. برای ورود به صاف خود را، TMV تولید 30 K دا پروتئین جنبش به نام P30 که زوم پلاسمودسماها می می. حرکت TMV به احتمال زیاد از سلول به سلول را به عنوان مجموعه ای از RNA، P30، پروتئین replicase و.
همچنین می توانید از طریق گسترش آبکش برای جنبش از راه دور دیگر در داخل گیاه است. علاوه بر این، TMV را می توان از یک گیاه به یکی دیگر از طریق تماس مستقیم منتقل می شود. اگرچه TMV ندارد تعریف بردار انتقال، این ویروس می تواند به راحتی از میزبان آلوده به گیاه سالم منتقل می شود، دست زدن به انسان است.

تکرار

پس از ورود به میزبان خود را از طریق تلقیح مکانیکی، TMV به خود uncoats را آزاد رشته RNA ویروسی آن است. سپس ژنوم ویروسی بیشتر خواهد شد به تولید mRNA های متعدد تکرار. mRNA های به دست آمده رمزگذاری پروتئین های مختلف، از جمله پوشش پروتئین و RNA پلی مراز وابسته به RNA (RdRp)، و همچنین پروتئین جنبش. بنابراین TMV می تواند ژنوم خود را تکرار کند. پس از پوشش پروتئین و RNA ژنوم از TMV تولید شده اند، آنها خود به خود به TMV virions کامل در یک فرآیند بسیار سازمان یافته جمع آوری است. protomers به ​​شکل دیسک تشکیل شده از دو لایه از protomers مرتب شده در یک مارپیچ مارپیچ گرد هم می آیند. کپسید مارپیچ رشد می کند علاوه بر این از protomers به ​​انتهای میله. به عنوان میله بلند، RNA از طریق یک کانال در مرکز آن می گذرد و به شکل یک حلقه در انتهای در حال رشد است. در این روش RNA به راحتی می توانید به عنوان یک کهکشان مارپیچی به داخل کپسید مارپیچ متناسب است. 

میزبان و نشانه ها


ویروس موزاییک توتون و تنباکو و توتون و تنباکو علائم

ویروس موزاییک توتون و تنباکو علائم ارکیده
مانند ویروس های بیماری زای گیاهی دیگر، TMV دارای دامنه میزبانی بسیار وسیعی است و با توجه به اثرات مختلف در میزبان آلوده شدن است. ویروس موزاییک توتون و تنباکو شناخته شده است به علت از دست دادن تولید توتون و تنباکو دودکش درمان تا دو درصد در کارولینای شمالی است. شناخته شده است به آلوده از اعضای خانواده های موتور ژنراتورهای سرعت متغیر، و حداقل 125 گونه های فردی، از جمله توتون، گوجه فرنگی ، فلفل (همه اعضای مفید Solanaceaeخیار ، و تعدادی از گلهای زینتی است. بسیاری از سویه های مختلف وجود دارد. اولین علامت این بیماری ویروس رنگ سبز کم رنگ بین وریدهای جوان است برگ . این است که به سرعت توسط توسعه "موزاییک" و یا الگوی لکه دار از مناطق نور و به رنگ سبز تیره در برگ است. چین و چروک نیز ممکن است دیده می شود که در آن برگ های بوته های آلوده نشان دادن چین و چروک تصادفی موضعی کوچک است. این علائم به سرعت ایجاد میگردند و تلفظ بیشتر بر روی برگ های جوان تر هستند. موزائیک می کند در نتیجه مرگ گیاه، اما اگر عفونت رخ می دهد در اوایل فصل، گیاهان کوتاه. برگ کمتر در معرض به "موزاییک رایت" به ویژه در طول دوره آب و هوای گرم و خشک است. در این موارد، بزرگ مناطق مرده در برگ ایجاد می شود. این به منزله یکی از مراحل مخرب ترین ویروس موزاییک تنباکو عفونت است. برگ های آلوده ممکن است پلیسه دار، puckered، یا طویل است. با این حال، اگر TMV آلوده محصولات مثل انگور و سیب است، آن است که تقریبا بدون علائم است.

انتقال به انسان

مصرف فرآورده های تنباکو آلوده به ویروس موزاییک توتون و تنباکو شده است یافت نمی شود به هیچ تاثیری بر روی انسان است.

محیط زیست

TMV به عنوان یکی از با ثبات ترین ویروس ها شناخته شده است. این طیف گسترده ای بقاء است. تا زمانی به عنوان درجه حرارت اطراف آن باقی می ماند در زیر حدود 40 درجه سانتیگراد ، TMV می تواند شکل پایدار خود را حفظ است. نیاز به یک میزبان را آلوده است. در صورت لزوم، گلخانه ها و باغ های گیاه شناسی، مطلوب ترین شرایط برای TMV به گسترش، به دلیل تراکم جمعیت بالا میزبان ممکن است و درجه حرارت ثابت در طول سال را فراهم خواهد کرد.

درمان و مدیریت

یکی از روش های کنترل مشترک برای TMV بهداشت، که شامل حذف گیاهان آلوده، و شستن دست ها در بین هر یک از کاشت می باشد. چرخش محصول نیز باید استخدام شود برای جلوگیری از خاک آلوده / بستر بذر به مدت حداقل دو سال. همانطور که برای هر بیماری گیاه، به دنبال گونه های مقاوم در برابر TMV نیز ممکن است توصیه شود. علاوه بر این، روش حفاظت متقابل می توان اداره می شود، که در آن فشار قوی تر از عفونت TMV مهار آلوده گیاه میزبان با فشار خفیف TMV، شبیه به اثرات واکسن می شود.
در ده سال گذشته، استفاده از مهندسی ژنتیک در ژنوم گیاه میزبان اجازه می دهد تا به گیاه میزبان پروتئین کت TMV به درون سلول های خود تولید شده است. فرض شد که ژنوم TMV خواهد شد پس از ورود به سلول میزبان به سرعت دوباره پوشش داده شده، در نتیجه مانع از شروع تکرار TMV است. بعد از آن که مکانیسم محافظت میزبان از درج ​​ژنوم ویروسی است که از طریق خاموش کردن ژن یافت شد. 
در برخی موارد، اسپری شیر بر روی گیاه میزبان شناخته شده برای جلوگیری از عفونت TMV

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر