۱۳۹۱ تیر ۸, پنجشنبه

اخبار اعتراض عليه اهانت به پیامبر اسلام (ص)


·  گزارش تصویری / به تصویر کشیدن تمثال حضرت مریم (ع) توسط جانباز "حسین نوری" در مقابل سفارت دانمارک
یک جانباز دوران انقلاب در مقابل سفارت دانمارک مشغول تکمیل نقاشی خود از حضرت مریم (ع) است تا اشتراکات فراوان اسلام با سایر ادیان را به جهانیان نشان دهد.

·  مصاحبه با گونتر گراس برنده’ نوبل ادبیات
پنجشنیه گذشته روزنامه اسپانیایی "الپایس" درارتباط با «کاریکاتورهای محمد» مصاحبه‌ای با برندگان نوبل ادبی خوزه ساراماگو و گونتر گراس منتشر ساخت. هردوی این نویسندگان چاپ این کاریکاتورها را شدیدا محکوم کرده و غرب را مسئول گسترش معضل مذکور می‌دانند. آن‌چه در زیر می‌آید متن مصاحبه با گونتر گراس است.

·  حکیم : عاملان اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) به دنبال ایجاد زمینه برای جنگ های صلیبی جدید علیه جهان اسلام هستند
رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با محکوم کردن اهانت رسانه های غربی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) خاطر نشان کرد که بانیان این اهانت ها به دنبال برخورد تمدنها و فراهم کردن زمینه برای جنگهای صلیبی جدید علیه جهان اسلام هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری کویت،سید عبدالعزیز حکیم تصریح کرد که "این اهانت ها به سمبلهای بشریت قابل تحمل نیست." وی در عین حال اهانت رسانه های غربی به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را به شدت محکوم کرد. سیدعبدالعزیز حکیم بر ضرورت اینکه دولت جدید عراق روابط این کشور را در مسیر مثبت با جامعه بین الملل و کشورهای همسایه توسعه بخشد، تاکید کرد. اظهارات حکیم در مسجد الخلافی درمرکز بغداد به مناسبت گرامیداشت عاشورای حسینی ایراد شد.

·  پوتين خواستار عذرخواهي دانمارك از مسلمانان شد
به گزارش خبرگزاري فرانسه از مادريد، «ولاديمير پوتين» در مصاحبه‌اي كه در روزنامه‌هاي پرتيراژ اسپانيايي چاپ شد با محكوم كردن اين تصاوير گفت اين اقدام منجر به جدايي بيشتر بين اديان شده است. وي افزود:‌ «ما اين كاريكاتورها را محكوم مي‌كنيم كه شكاف بين اديان را بيشتر كرده و احساسات مؤمنان را جريحه‌دار مي‌كند

·  يك مجله فرانسوي تصاويري موهن به ساحت مقدس رسول اكرم (ص) را منتشر كرد
مجله طنز فرانسوي شارلي ايبدو امروز يك رشته تصاوير موهن به ساحت مقدس رسول اكرم (ص) از جمله 12 تصوير را كه اخيرا چاپ آن در يك روزنامه دانماركي خشم جهان اسلام را برانگيخت، منتشر كرد.

·  منابع اتحاديه اروپا: سولانا براي فرونشاندن تنش بر سر تصاوير موهن به خاورميانه سفر مي‌كند
انتظار مي‌رود خاوير سولانا نماينده عالي اتحاديه اروپا در امور سياست خارجي و امنيتي در تلاشي براي فرونشاندن خشم مسلمانان بر سر چاپ تصاوير موهن به رسول گرامي اسلام هفته آينده از چند كشور خاورميانه ديدار كند.

·  هكرهاي ترك سايتهاي ناشر كاريكاتورهاي موهن را هك كردند
يك گروه ترك به نام "آي ييلديز (ماه و ستاره)" آرم پرچم تركيه در يك هفته گذشته قريب به ده هزار صفحه اينترنتي كشورهاي مختلف غربي را هك كرده است. روزنامه آكشام روز چهارشنبه نوشت اين هكرها در اين مدت بيش از ده هزار صفحه اينترنتي از كشورهاي نروژ، دانمارك و لهستان را هك كرده اين گروه اعلام كرده تمامي صفحات اينترنتي را كه كاريكاتورهاي موهن نسبت به حضرت محمد (ص) پيامبر گرامي اسلام را منتشر كنند، هك خواهد كرد.

·  واتیکان خواستار عدم اهانت به ادیان شد
واتیکان امروز در اولین بیانیه عمومی خود درباره خشم مسلمانان جهان نسبت به توهین به حضرت محمد(ص) خوستار ایجاد فضای حاکی از احترام دوجانبه شد و گفت : حق آزادی بیان به معنای حق اهانت کردن به اعتقادات دینی نیست. به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، جواکین ناوارو- والس، سخنگوی واتیکان در بیانیه ای گفت: همزیستی انسانها نیازمند ایجاد فضای حاکی از احترام متقابل و ترویج صلح میان انسانها و ملتها است. وی گفت: حق آزادی بیان دربرگیرنده حق اهانت به احساسات دینی مؤمنان نیست.

·  عزاداري حسيني در عراق به اعتراض عليه دانمارك و كشورهاي اروپايي تبديل شده است
به گزارش خبرنگار فارس از خرمشهر، در العماره و بصره در مساجد و حسينيه‌ها و خيابان هاي اطراف آنها مردم خشمگين با شعارهاي تند جسارت به نبي رحمت را محكوم كردند. در العماره مردم پرچم دانمارك را آتش زدند. در استان ميسان‌ عراق ديشب و امروز سخنرانان و مداحان جسارت مطبوعات دانمارك و ساير كشورهاي اروپايي رامحكوم كردند و عليه آنها شعار دادند. در كربلا دسته‌هاي عزاداري با نوحه‌هاي سنتي اقدامات توهين آميز غرب و اروپا را پاسخ گفتند و نفرت خود را از اين اعمال ابراز داشتند.

·  اعتراض روشنفكران ايران به تبليغات اهانت‌‏آميز عليه پيامبر مكرم اسلام(ص)
معي از فعالان فرهنگي، دانشگاهي و سياسي ايران در اعتراض به تبليغات اهانت‌‏آميز عليه پيامبر مكرم اسلام (ص) بيانيه‌‏اي صادر كردند.

·  هاشمي رفسنجاني: اهانت به پيامبر منادي آزادي، توطئه‌اي شيطاني است
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با محكوم كردن اهانت چند نشريه اروپايي به پيامبر اسلام (ص)، تصريح كرد: «اهانت به پيامبر منادي صلح و آزادي تحت عنوان آزادي بيان، توطئه‌اي شيطاني است كه با هوشياري به موقع مسلمانان نقش بر آب خواهد شد.»

·  از حمله به سفارتخانه ها پرهیز کنید
استانداري تهران با صدور اطلاعيه‌‏اي از شهروندان تهراني خواست كه از هرگونه تعرض به سفارتخانه‌‏ها كه منجر به خدشه‌‏دار كردن امنيت نظام جمهوري اسلامي ايران مي شود، مجدانه پرهيز كنند.

·  ایران خواستار دخالت پاپ شد
محمود محمدي عراقي، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و رييس شوراي سياستگذاري گفتگوي اديان جمهوري اسلامي ايران، با ارسال پيامي براي پاپ بنديكت شانزدهم، خواستار واكنش كليساي كاتوليك نسبت به ماجراي اهانت به مقدسات اسلامي شد.

·  دیروز دانشجویان خشمگین ایرانی وارد سفارت دانمارک شدند .
 

·  روابط تجاري با دانمارك قطع شد
 

·  سفارت دانمارك در آتش
·  اعتراض کنيد و بار ديگر غرب را در اجراي نقشه هايش که تضعيف اسلام مي باشد شکست دهيم
غرب بداند اشتباه گرفته ،‌اين آزادي بيان نيست...اگر غربي ها اين اهانت هاي جلف و گستاخانه را آزادي بيان مي نامند پس ما هم تک تک مسلمانان با امضا کردن اين اعتراض ، يکي يکي معناي واقعي آزادي بيان را به اين کشور ها ياد خواهيم داد

·  تحريم كالا‌هاي دانماركي ضربه شديدي به اقتصاد دانمارك زده است .
مقامات اقتصادي دانمارك معتقدند, تحريم كالا‌هاي دانماركي در بيست كشورمسلمان مي‌تواند سالا‌نه 1 ميليارد و 600 ميليون دلا‌ر براي اقتصاد دانمارك خسارت در پي داشته باشد .

·  حمایت آمریکا از توهین
سخنگوي "جورج بوش" رياست جمهوري آمريكا روز دوشنبه در حمايت از اقدام موهن يك نشريه دانماركي تصريح كرد كه "مردم حق دارند نظرات خود را بيان كنند حتي اگر غلط و توهين‌آميز باشد".

·  یک تن فدای سه تن - عزت. ناموس . وطن
یک تن فدای سه تن - عزت. ناموس . وطن .... اینکه هردم . از این بازی ها ی سیاسی و رنگارنگ جلوه های تازه ای می بینیم . چیز تازه و عجیبی نیست . باید صبر پیشه کرد و با تدبیر و اندیشه مکر شان را خنثی نمود .. این حرکت های مذبو حانه شان نشان از عصبانیت انها از قدرت ماست . قدرتی که شاید پیش تر از خود ما . آنها احساس کرده اند.. و این ها تاوان هایی ست که برای به قدرت رسیدن و نیرومند شدن باید بپردازیم .. بامن حوصله بدار .. با من حوصله بورز !! به امید روز سر بلندی ایران و عزت و افتخار !! بچه محل

·  سفيران اروپايي براي چاره انديشي در مورد خشم جهان اسلام ، گرد هم مي آيند
كميسيون اروپا روز دوشنبه خواستار بازگشت آرامش بر سر انتشار كاريكاتورهايي شد كه در روزنامه هاي چند كشور اروپايي به چاپ رسيد و درهمين زمينه سفيران ۲۵ كشور اروپايي قراراست امشب دراين خصوص بحث و تبادل نظر كنند.

·  وزيرخارجه دانمارك، براي جلوگيري از خشم مسلمانان، خواستار انجام گفت وگو شد
وزير امور خارجه دانمارك دوشنبه شب ضمن ابراز نگراني از اوج‌گيري اعتراض‌ها در كشورهاي اسلامي، گفت كه دولت متبوع وي هيچ قصدي در توهين به مسلمانان نداشته و كشورش خواستار انجام گفت وگو است.

·  درخواست بردباری در مقابل توهین به ساحت پیامبر اسلام (ص)
كوفي عنان" دبيركل سازمان ملل متحد روز دوشنبه از مسلمانان خواست عذرخواهي‌ها را براي انتشار تصاوير موهن به پيامبر اسلام (ص) در روزنامه هاي اروپايي بپذيرند. عنان در سخنراني در دوبي به‌ مناسبت دريافت جايزه زايد براي رهبري جهاني در زمينه محيط زيست ، اين درخواست را عنوان كرد....

·  پایان تجمع در مقابل سفارت دانمارک
خبرنگار ايرنا اوايل بامداد سه‌شنبه گزارش داد كه با متفرق‌شدن تجمع كنندگان مقابل سفارت دانمارك ، اين تجمع اعتراض‌آميز پايان يافت. تجمع‌كنندگان پس از كسب اطمينان از اينكه هيچ يك از معترضان در داخل سفارت دانمارك نيستند، حاضرشدند كه به توصيه پليس عمل كرده و متفرق شوند.

·  تظاهرات در افغانستان
از این ۵ نفر، ۲ نفر پلیس هستند، هرچند که گفته می شود که افرادی، وابسته به طالبان، از داخل جمعيت به شليک گلوله پرداخته بودند.

·  تصاویر تجمع مقابل سفارت دانمارک در تهران
 

·  حمله آتشين هزاران دانشجو به سفارت دانمارك در تهران
 

·  واكنش مسلمانان تايلند به چاپ تصاوير توهين آميز از پيامبر(ص)
تایلندیها هم اعتراض کردند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر